Alla inlägg under januari 2018

Av Nettan - 11 januari 2018 22:46

Jag har nog stått sönder min våg. I morse hamnade den på 89,7 kg. Eller så är det dags att byta batterier... :/ I vilket fall som helst så blev det 4500 steg idag också. Men mobilen har legat i väskan hela dagen. Måste fixa en stegräknare. Får bli imorgon efter jobbet. På måndag... Då börjar mitt nya liv. Jag är som en katt, men har nog inte så långa liv kvar.

Ska lägga mig å sova. Vakna upp om några timmar å inse att det är fredag!!! Vill ha helg... Vill ha sovmorgon... Vill göra ingenting...

Av Nettan - 10 januari 2018 22:06

Det är vad dagen gått ut på. Känns det som. Vet inte om det är förkylning. Allergi (hoppas svaren på allergiproverna kommer snart)? Eller liten biverkan av mässlingvaccinet? En kombo av alla? I vilket fall som helst så är det jobbigt... Men lite feber så hade jag stannat hemma från jobbet.

Nåväl. I morse stod vågen på 93,3. Dagens kost har inte varit den nästa.

Nu blir det sängen å sova! Ge mig helg!!!

Av Nettan - 10 januari 2018 07:23

En riktigt jobbig dag. Jobbmässigt... Helt slut när jag kom hem. Åt både glass å en chokladbit i väntan på maten. Men efter att jag ätit så slängde jag allt godis. Finns inte en smula kvar.

Vågen stod på 93,7. Å futtiga 4300 steg räknat med mobilen å den låg mest på laddning å jag arbetade i receptionen. Inte många steg då... Måste fixa en stegräknare. Men ska kolla om det finns i min pulsräknare först.

Av Nettan - 8 januari 2018 23:12

Den här dagen, som skulle vara den första i mitt nya liv, kunde blivit bättre. Mycket bättre! Tänker inte ens älta det idag. Nya tag imorgon. Men ser inte fram emot att jobba, p g a sjukdom på jobbet så kommer jag tillbringa hela dagen och ta emot patienter. Ska mentalt stålsätta mig för detta... Hoppas jag kan sova gott inatt så jag iaf är utvilad.

Inser att jag måste fixa en stegräknare. Kan inte ha med mig mobilen överallt som ska räkna steg. Idag blev det iaf 6500, men då är det stunder som inte är räknade.

Nya tag imorgon!!

Av Nettan - 8 januari 2018 09:59

Eller ska jag säga första dagen i mitt nya liv?

Vågen stönade sig upp till 94,4 kg i morse. Tänker som så, att det bara kan bli bättre.

Dagen har precis börjat, men känner mig motiverad. Hoppas det känns likadant efter jobbet. Måste komma över det där med att gå-till-affären-för-att-jag-är-sugen-på-nåt. Kanske ska ge barnen mitt bankkort så jag inte ens behöver frestas ?

Av Nettan - 7 januari 2018 21:42

Behöver vörlden verkligen ytterligare en bloggare? Förmodligen inte. Men spelar det någon roll egentligen? Tanken är att jag ska ha ett forum för att ventilera mina tankar och om det är någon som läser och vill delge mig med råd så ser jag det som en bonus, 


Jag, efter ett år av i snudd på maniskt ätande, har bestämt mig för att det är dags för en ändring. Jag behöver rikta in mitt liv på ett sundare tänk. Igen. För 1,5 år sen sprang jag en mil utan problem, sprang olika milslopp. 2016 var ett hälsans år. Men det svängde tvärt när jag träffade J och trodde att han var Mr Right. Men nej, deppade ihop efter att han slutade höra av sig en dag i november 2016. Jag var knäckt helt enkelt och att resa sig upp efter det har varit tufft. 


Men nu måste jag se framåt. Annars kommer jag sluta som en tant utan vänner och en massa katter. Gillar katter, tro mig! Men vill inte vara sambo med dom. 


Så! Imorgon den 8 januari börjar en ny era! I dag har jag slängt godis och chips som legat i skåpen efter jul och nyårsfirande. Jag måste! Min plan är:

- Att varje dag ha gått 10,000 steg (att börja med, måste ner några kg innan det är dags att ställa sig på löpbandet annars kommer mina knän protestera).

- Att sluta äta godis och dricka läsk. Lördagar kommer vara enda dagen som det är ok och då menar jag inte kompensationsäta för hela veckan. 

- Äta bättre och mer regelbundet, ska köra en variant av LCHF och 5:2 eftersom det är metoder som funkat för mig. 


MEN för att inte gå ut för hårt och tröttna på onsdag, så startar jag med LCHF tills jag känner mig bekväm med det och har börjat planera mina måltider bättre.


Låter sjukt ambitiöst när jag läser det i skrift. Kommer det verkligen att funka?   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Min resa... Som ensamstående mamma, heltidsarbetande, överviktig (men inte oviktig).

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards