Alla inlägg den 12 augusti 2019

Av Nettan - 12 augusti 2019 22:44

Helgen gick i en rasande fart. Var knappt utanför dörren efter att jag kommit hem från jobbet på fredagen. Har verkligen ingen ork till nåt, tycker inget är roligt. Vill göra saker, men saknar förmågan att ta mig för nåt. Nästan så jag tror att jag blivit deprimerad efter sommarens händelser. Jag behöver ta mig ur den här negativa spiralen. Behöver hitta glädjen igen. Hitta dom små guldkornen i vardagen. Hur ska jag göra det?

Vet att mina tankar går mycket kring en ny hund. Ska jag maila den obeslutsamma tanten med hunden att jag inte är intresserad? För att kunna släppa det helt, nu går jag å väntar på besked från henne, varje dag! Istället kanske jag ska fokusera på att leta upp en annan hund å kanske en valp ändå? Som det ser ut nu så har jag inget jobb efter nyår å då vore det bra tajming med valp.

Eller är det en omedveten stress över jobbsituationen som gör sig påmind? Jag har sagt till mig själv att jag i oktober s k a söka jobb på allvar om jag inte får besked om fortsättning. Som det verkar just nu så kommer hon jag vikarierar för tillbaks i mars-april, men det är helt informellt.

Nåja, får avvakta allt å se. Ha is i magen...

Presentation

Min resa... Som ensamstående mamma, heltidsarbetande, överviktig (men inte oviktig).

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards